Compartimentul Control Managerial Intern

Datele de contact:

Timişoara, P-ta Regina Maria nr.3, jud. Timiș

Tel:0256-490281, Fax:0256-407066;

E-mail: scimdgaspc@yahoo.com

Persoană de contact: Anca Telcean

Scopul compartimentului: Coordonare şi îndrumare metodologică în vederea implementării şi dezvoltării sistemului de control intern managerial în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş

Atribuţii principale:

  • Asigură din punct de vedere tehnic și metodologic, monitorizarea, organizarea și îndrumarea dezvoltării sistemului de control intern managerial;
  • Elaborează şi actualizează anual, Programul de dezvoltare al sistemului de control managerial/ intern al Direcţiei, program care cuprinde obiective, acţiuni, termene, responsabili, precum şi unele măsuri necesare dezvoltării acestuia.
  • Analizează Registrele de riscuri pe compartimente;
  • Elaborează Registrul de riscuri de la nivelul DGASPC Timiş;
  • Propune profilul de risc şi limita de toleranţă la risc;
  • Elaborează Planul de implementare a măsurilor de control (prin centralizarea măsurilor primate de la compartimente) și îl transmite (aprobat) compartimentelor în vederea implementării;
  • Elaborează o informare către directorul general, privind desfăşurarea procesului de gestionare a riscurilor şi monitorizarea performanţelor la nivelul DGASPC Timiş;
  • Elaborează Lista și Registrul funcțiilor sensibile, respective planul pentru asigurarea      diminuării riscurilor asociate funcțiilor sensibile la nivelul DGASPC Timiş;
  • Asigură, din punct de vedere tehnic şi metodologic, monitorizarea, organizarea şi îndrumarea dezvoltării sistemului de control managerial intern, inclusiv prin elaborarea unor proceduri de sistem specifice activităţii desfăşurate;
  • Semnalează Preşedintelui Comisiei situaţiile de nerespectare a deciziilor acesteia şi propune măsurile de corectare care se impun;
  • Pregăteşte documentele necesare desfăşurării şedinţelor şi le transmite în format electronic membrilor cu cel puţin 2 zile înaintea şedinţei Comisiei;
  • Solicită reprezentanţilor fiecărui grup de lucru întocmirea şi transmiterea proceselor-verbale de şedinţă;
  • Întocmește minutele ședințelor de lucru;
  • Coordonează realizarea raportării corecte şi la timp a progreselor realizate în cadrul implementării sistemului de control managerial intern, conform prevederilor legale cuprinse in Ordinul Secretariatului Guvernului nr. 600/2018;
  • Analizează procedura operaţională/ sistem din punctul de vedere al respectării conformităţii cu structura minimală prevăzută în Procedura documentată;
  • Asigură diseminarea dispozițiilor Comisiei de Monitorizare în scris și/sau pe e-mail;
  • Constituie şi arhivează dosarele electronice/ fizice rezultate din activitatea desfăşurată, în conformitate cu Nomenclatorul arhivistic;
  • Analizează Registrul riscurilor de corupție; elaborează proiectul Registrului riscurilor de corupție la nivelul DGASPC Timiș;
  • Elaborează proiectul Planului de integritate.