-
+
−
Despre noi
- + − Declarații de avere și interese
-
+
−
Structura organizațională
- + − Director general
- + − Director General Adjunct Protecție Socială
-
+
−
Director Executiv Protecția Drepturilor Copiilor
- Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități
- Serviciul Management de Caz de tip familial pentru Copil – Zona I
- Serviciul Management de Caz de tip familial pentru Copil – Zona II
- Compartimentul Consiliere Psihologică + − Centre Protecția Drepturilor Copiilor
- Complexul de Servicii pentru Intervenție Specializată în Domeniul Protecției Familiei și a Copilului Timiș
- Complexul de Servicii Sociale pentru Intervenții Regim de Urgenţă în Domeniul Protecției Copilului
- Complexul de Servicii ”A” pentru copiii cu dizabilități Lugoj
- Centrul de Plasament Găvojdia
- Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică pentru Copii Timișoara
- Complexul de Servicii ”B” pentru Copiii cu Dizabilități Lugoj
- Centrul de Servicii pentru Copilul aflat în plasament la Rude/Familii/Persoane/Asistent maternal profesionist
- Centrul de Servicii Sociale Timișoara
- Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică pentru Copii ”Alegria” Timișoara
- Complex de Servicii pentru Intervenție Specializată în Domeniul Prevenirii și combaterii Violenței Domestice
-
+
−
Director Executiv Protecția Persoanelor Adulte
- Serviciul Evidență Drepturi Persoane cu Dizabilități, Registratură
- Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Dizabilități
- Serviciul Management de Caz pentru Persoane Adulte
- Compartimentul Locuire Incluzivă + − Centre Protecția Persoanelor Adulte
- Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Lugoj
- Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.1 Lugoj
- Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.2 Lugoj
- Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Sf. ”Ioan Rusul” Găvojdia
- Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoanele Adulte cu Dizabilități Sinersig
- Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Ciacova
- Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Variaș
- Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Periam
- Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Edelweiss Ciacova
- Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Tomești
- Căminul pentru Persoane Vârstnice Jimbolia
- Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Sf. ”Vasile” Găvojdia
- Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități nr.3 Lugoj
- Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Făget
- + − Director General Adjunct Economic
- + − Activitate
- + − Transparenta decizionala si Informații publice
- + − Legislație
- + − Formulare
-
Legături utile
- + − Contact
-
Utilitare
Info COVID - 19
Anunț de interes public - privind accesul cetățenilor în instituție
Publicat la: 2021-10-25
Anunț de interes public
Ghid metodologic pentru prevenirea infecției COVID - 19 în serviciile sociale pentru copii și serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități
Publicat la: 2020-11-25
Ghid metodologic pentru prevenirea infecției COVID - 19 în serviciile sociale pentru copii și serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități, aprobat prin Ordinul 1808/14+66/2020 al Ministerului Sănătății și al președintelui Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții.
Comunicat de presă - Tel Verde pentru consiliere psihologică – 0800.800.427
Publicat la: 2020-11-23
Dată fiind situaţia de criză existentă la nivel naţional, cu zile în care, din păcate, numărul cazurilor de infectare cu noul coronavirus SARS – CoV-2 este din ce în ce mai mare, precum și situația foarte complexă a persoanelor care au nevoie, în principal, de sprijin psihologic și emoțional în această perioadă, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș înființează, din data de 24 noiembrie 2020, o linie telefonică dedicată, pentru ca instituția noastră să poată oferi ședințe de consiliere psihologică de suport, gratuite, persoanelor aflate în dificultate din cauza pandemiei de COVID-19.
Astfel, de mâine, persoanele care se confruntă cu efectele bolii, cele care au pe cineva bolnav în familie, sunt izolate, manifestă stări de anxietate, neliniște,tulburări emoționale, gânduri negative sau resimt presiunea psihologică provocată de pandemie, vor putea apela, de luni până vineri, între orele 09.00 – 19.00, la Tel Verde pentru consiliere psihologică – 0800.800.427. Serviciile de consiliere și suport vor fi asigurate în mod gratuit, cu respectarea confidențialității și a datelor cu caracter personal.
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Timiș - link
Publicat la: 2020-11-16
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Timiș
Hotărârea 967/12.11.2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României
Publicat la: 2020-11-16
INSTITUȚIA PREFECTULUI – JUDEȚUL TIMIȘ COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ TIMIȘ - Hotărâri
Publicat la: 2020-11-05
- Hotărârea 43 din 15.10.2020 privind instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecției cu SARS COV la nivelul județului Timiș
- Anexa 1 la Hotarârea 43/15.10.2020
- Anexa 2 la Hotarâre 43/15.10.2020
- Hotarârea 44 din 15.10.2020 schimbarea scenariului pentru desfășurarea cursurilor la unele instituții de învățământ din județul Timiș
- Anexa la hotărâre 44 din 15.10.2020
- Hotărârea 52 din 29.10.2020 privind instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecției cu SARS COV la nivelul județului Timiș
- Hotarârea 56/4.11.2020 privind schimbarea scenariului pentru desfășurarea cursurilor la unele instituții de învățământ
- Hotarârea 58/4.11.2020 privind actualizarea anexelor nr. 1 și 2 ale Hotărârii 52/29.10.2020 instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecției cu SARS COV la nivelul județului Timiș
- Hotărârea 71 din 8.11.2020 privind instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecției cu SARS COV la nivelul județului Timiș
- Hotărârea 72 din 14.11.2020 privind instituirea măsurii de limitare a răspândirii infecției cu SARS COV la nivelul județului Timiș
Plan de măsuri și proceduri de lucru pentru evitarea contaminării cu coronavirusul COVID -19
Publicat la: 2020-10-16
Comunicat de presă - Comitetul Județean pentru Situații de Urgență
Publicat la: 2020-10-13
Comunicat de presă - Comitetul Județean pentru Situații de Urgență
Comunicat de presă - Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (schimbarea scenariului pentru desfășurarea cursurilor la unele instituții de învățământ din județul Timiș)
Publicat la: 2020-10-13
Prefectul Liliana Oneț a convocat, astăzi, o ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, la solicitarea Inspectoratului Școlar Județean Timiș, în cadrul căreia s-a luat Hotărârea privind privind schimbarea scenariului pentru desfășurarea cursurilor la unele instituții de învățământ din județul Timiș.
Comunicat de presă - Comitetul Județean pentru Situații de Urgență
Publicat la: 2020-10-08
Comunicat de presă - Comitetul Județean pentru Situații de Urgență
Hotărâre privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel național
Publicat la: 2020-05-19
Hotărâre privind aprobarea instituirii stării de alertă la nivel național și a măsurilor de prevenire și control al infecților, în contextul situației epidemiologice generate de virusul SARS-COV-2
Recomandări pentru serviciile sociale - Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Publicat la: 2020-05-19
Recomandări pentru serviciile sociale aplicabile în perioada stării de alertă generată de epidemia de COVID-19
Ordinul nr. 3.577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă
Publicat la: 2020-05-19
Întrebări referitoare la situații punctuale privind respectarea măsurilor de distanțare socială - Grupul de comunicare Strategică Ministerul Afacerilor Interne
Publicat la: 2020-04-13
Întrebări referitoare la situații punctuale privind respectarea măsurilor de distanțare socială.
Informație - Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Publicat la: 2020-04-09
Părinții aflați în plata stimulentului de inserție cărora li s-a încetat/suspendat contractul de muncă pe perioada stării de urgență, primesc NEÎNTRERUPT stimulentul, pentru o perioadă de 90 de zile.
PLATFORMA ”AJUTĂ CU BUCURIE” în sprijinul copiilor și adulților cu dizabilități și a familiilor lor
Publicat la: 2020-04-07
O inițiativă importantă pentru persoanele care au nevoie de ajutor și, totodată, pentru cei care doresc să ajute.
Federația Filantropia se alătură eforturilor de la nivel național pentru a sprijini persoanele afectate de pandemia CoVid -19.
Mai multe detalii despre acest instrument, dar și despre alte inițiative civice și private care vă pot veni in ajutor: http://andpdca.gov.ro/w/platforma-ajuta-cu-bucurie-in-spri…/
Ministerul Muncii și Protecției Sociale - Kaufland România vine în sprijinul Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului
Publicat la: 2020-04-03
Un binevenit sprijin pentru toate Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC), greu încercate în perioada aceasta, vine de la #Kaufland România.
Tichetele sociale oferite de Kaufland vor fi transformate în alimente și produse igienico-sanitare pentru copii, copiii cu dizabilități și adulții cu dizabilități din sistemul de protecție (INSTITUȚIONALIZAȚI).
Întrebări pentru lămurirea unor situații legate de măsurile luate prin Ordonanțele Militare emise până în prezent - Grupul de comunicare Strategică Ministerul Afacerilor Interne
Publicat la: 2020-04-02
Întrebări pentru lămurirea unor situații legate de măsurile luate prin Ordonanțele Militare emise până în prezent
Comunicat de presă - 0256-983 – noi cazuri preluate la Telefonul de Urgență
Publicat la: 2020-04-02
Dată fiind problematica foarte complexă a persoanelor care au nevoie de sprijin, în condițiile stării de urgență și a răspândirii epidemiei de COVID-19, începând din data de 2 aprilie 2020, la Telefonul de Urgență se preiau și sesizări ale persoanelor izolate la domiciliu sau cu privire la acestea, dacă persoanele în cauză nu reușesc să ia legătura cu autoritățile administrației publice locale de pe raza domiciliului/reședinței.
Prevenția este cea mai importantă!!!
Publicat la: 2020-03-31
Recomandări privind conduita socială responsabilă în prevenirea răspândirii Coronavirus - Ministerul Sănătății
Protejați-vă, evitați contactul direct!
- Evitați zonele aglomerate unde sunteți expuși la contact direct și/sau interacțiune cu un număr mare de persoane, de tipul adunărilor publice, cozi, zone de trafic intens, zone de recreere.
- Feriți copiii de acele locuri de joacă care presupun atingerea unor suprafețe/obiecte comune de către un număr mare copii.
- Limitați la maximum orice contact direct cu alte persoane, în afara celor care fac parte din familia restrânsă, prin gesturi cum ar fi: strângerea mâinilor, îmbrățișările, sărutul obrajilor sau al mâinilor, atingerea fețelor cu mâinile.
- Se recomandă, inclusiv în privința persoanelor împreună cu care locuiți, să NU intrați în contact direct decât după igienizarea mâinilor atunci când reveniți la domiciliu.
- Evitați atingerea suprafețelor care sunt atinse în mod frecvent și de alte persoane, precum: balustrade, clanțe, mânere, butoane de lift sau de acces.
- În cazul în care sunteți totuși nevoiți să atingeți aceste suprafețe, protejați-vă folosind șervețele de unică folosință.
- Păstrați o distanță semnificativă, de 1,5 metri, față de celelalte persoane pe care le întâlniți. În cazul în care vă aflați în transportul în comun încercați să NU stați față în față cu alte persoane.
- Asigurați-vă, după folosirea transportului în comun, că v-ați igienizat mâinile înainte de a vă atinge fața, nasul sau gura.
- Folosiți, pe cât posibil, rute sau modalități alternative de transport pentru a evita zonele aglomerate de trafic de persoane. În cazul în care programul vă permite, folosiți intervalele orare cu nivel scăzut de trafic de persoane.
- În zonele urbane, pentru distanțe mici, se recomandă folosirea modalităților alternative de deplasare, fie cu bicicleta/trotineta electrică, fie mersul pe jos.
- Evitați deplasările în țările care se confruntă cu număr mare de cazuri de infectări cu noul coronavirus (COVID-19) și descurajați întoarcerea în țară a persoanelor din zonele de risc, respectiv din țările cu număr mare de cazuri cu noul coronavirus. Date actualizate în timp real despre țările vizate pot fi obținute accesând link-ul (http://www.cnscbt.ro/ ), respectiv „Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19”
- În cazul în care călătoriți într-o țară expusă infecției cu noul coronavirus există riscul ca la momentul revenirii în țară, în funcție de actualizarea zonelor roșii/galbene, să fie necesar să rămâneți în carantină/izolare la domiciliu timp de 14 zile, împreună cu familia.
- În mod obligatoriu, românii care se întorc în țară din zone de risc vor trebui să intre în autoizolare la domiciliu, ceea ce presupune ca întreaga familie să facă același lucru.
- Limitați folosirea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plăți cu cardul/telefonul sau plăți on-line.
- Transmiterea virușilor se realizată într-o pondere semnificativă prin intermediul banilor, cu care ia contact, statistic, un număr foarte mare de persoane.
- Optați pentru munca de acasă, în măsura în care aveți această posibilitate oferită de angajator.
- Există recomandări din partea Ministerului Muncii, în atenția angajatorilor, pentru flexibilizarea programului de lucru pentru angajați și prezentarea eventualelor opțiuni legale pe care le au la dispoziție. Detalii, aici: https://bit.ly/2TGyV8d
- Respectați cu strictețe regulile de igienă personală recomandate de autorități, pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră cât și pe cei apropiați. Folosiți masca de protecție doar în cazul în care aveți simptome de gripă sau răceală, pentru a-i proteja pe ceilalți.
- Spălați-vă pe mâini cu apă și săpun, minimum 20 de secunde, după orice contact cu o suprafață potențial contaminată.
- Folosiți prosoape de hârtie, de preferat, pentru a vă șterge mâinile.
- Nu vă atingeți ochii, nasul sau gura cu mâinile neigienizate.
- Dacă strănutați sau tușiți acoperiți-vă gura și nasul cu un șervețel de unică folosință, pe care aveți grijă să-l aruncați imediat la coșul de gunoi.
- Dezinfectați frecvent, cu soluție pe bază de alcool sau clor, suprafețele cu care intrați în contact, atât acasă cât și la locul de muncă.
- Aerisiți de mai multe ori pe zi încăperile în care desfășurați activități.
- Luați medicamente antivirale sau antibiotice numai la prescripția medicului.
- NU beți lichide din aceeași sticlă/pahar cu alte persoane și nu folosiți aceleași tacâmuri.
- NU intrați în contact direct cu persoanele aflate în autoizolare la domiciliu, indiferent dacă prezintă sau nu simptome specifice coronavirus.
- Masca de protecție/masca chirurgicală îi protejează pe cei din jurul dumneavoastră, în cazul în care aveți simptome de gripă sau răceală, întrucât previne răspândirea virusului pe cale respiratorie.
- Masca de protecție trebuie să acopere complet nasul și gura persoanei care o poartă.
- Țineți cont de faptul că nu în toate cazurile infectarea cu noul coronavirus(COVID-19) este vizibilă prin simptome specifice (tuse, febră, dificultăți în respirație).
- Virusul poate fi răspândit inclusiv de persoane aparent sănătoase, care nu au cunoștință de faptul că sunt purtători ai noului coronavirus.
- Informați-vă despre noul coronavirus numai din surse oficiale!
- Puteți obține detalii dacă sunați la 0800.800.358, care este un număr de informare, nu este un număr de urgență.
- Doar în cazul urgențelor sunați la 112!
Protejați-vă apropiații, nu-i expuneți!
- Evitați, cu prioritate, expunerea persoanelor în vârstă (peste 65 de ani) și a celor cu imunitate scăzută/boli asociate către alte persoane cu simptome de gripă sau răceală, în zone aglomerate sau zone cu trafic intens de persoane.
- Potrivit statisticilor, persoanele cele mai vulnerabile în cazul infectării cu noul coronavirus sunt vârstinicii cu multiple afecțiuni asociate (ex: diabet zaharat, boli pulmonare cronice, boli cardiovasculare, cancer).
- În Italia, până pe 9 martie, mai mult de jumătate din cazurile de infecție s-au înregistrat la persoane de peste 65 de ani și aproximativ 90% din decese au survenit la pacienți de peste 70 de ani.
- Nu s-a înregistrat niciun deces la pacienți cu vârsta sub 40 de ani și un singur deces între 40 și 50 de ani.
- În cazul tinerilor și al copiilor (0-18 ani) a fost înregistrată cea mai mică rată de infectare cu noul coronavirus, respectiv 1,4%.
- Semnalați autorităților orice caz despre care aveți cunoștință că ar fi putut intra în contact cu o persoană confirmată cu noul coronavirus sau ar fi venit dintr-o țară afectată (zona roșie sau zona galbenă) și care nu se află în izolare.
- Manifestați o atitudine preventivă față de orice caz, întrucât răspândirea virusului este posibilă și din partea persoanelor care nu manifestă simptome specifice.
- Semnalați imediat medicului de familie dacă ați călătorit în zonele afectate de coronavirus (COVID-19), chiar dacă la momentul respectiv NU se aflau pe lista zonelor aflate sub alertă. Detalii pot fi obținute accesând link-ul (http://www.cnscbt.ro/ ), respectiv „Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19”, actualizată periodic.
- În cazul în care nu puteți contacta medicul de familie, apelați la Direcția de Sănătate Publică din județul dumneavoastră și în ultimă instanță la 112.
- Rămâneți acasă dacă aveți simptome de gripă sau răceală (tuse, febră, dificultăți în respirație) și sunați medicul de familie pentru a solicita sfaturi, NU mergeți din primul moment la unitățile de urgență.
- Există riscul, în cazul în care sunteți purtător al virusului, să transmiteți și altor persoane noul coronavirus.
- Este de preferat să rămâneți la domiciliu, iar transferul către spital să se realizeze în mod organizat, respectând toate măsurile de izolare.
- Dacă vă aflați în autoizolare la domiciliu respectați cu strictețe recomandările autorităților, NU părăsiți sub nicio formă domiciliul pe perioada celor 14 zile, NU primiți vizitatori și NU intrați în contact apropiat cu eventualele persoane care vă furnizează alimente sau produse.
- În cazul în care încălcați regimul autoizolării la domiciliu riscați amendă de până la 20.000 de lei, precum și dosar penal în cazul în care contribuiți la răspândirea virusului.
Grupul de Comunicare Strategică
Comunicat de presă - 0256 983 Telefonul de Urgență
Publicat la: 2020-03-30
Ordonanțe emise de Ministerul Afacerilor Interne
Publicat la: 2020-03-30
Decret privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României
Ordonanța Militară nr. 1 din 17.03.2020 privind unele măsuri de primă urgență care privesc aglomerările de persoane și circulația trasfrontalieră a unor bunuri
Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19
Ordonanța militară nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19
Ordonanța Militară nr. 4 din 29.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19
Ordonanța Militară nr. 5 din 30 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19
Ordonanța Militară nr. 6 din 30 martie 2020
Ordonanța Militară nr. 7 din 30 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19
Ordonanța Militară nr. 8 din 30 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândire a COVID-19
Informare pentru părinți
Publicat la: 2020-03-30
Dragi părinți,
La nivelul întregii țări există riscul apariției de îmbolnăviri/infectări cu virusul COVID-19 în rândul unor părinți, aceștia putând fi în situația de a nu mai putea avea grijă, temporar, de copiii lor, fiind internați în spital.
Până în prezent, în județul Timiș nu ne-am confruntat cu niciun astfel de caz, dar, dacă se va ajuge în astfel de situații, dorim să vă asigurăm că suntem pregătiți să intervenim și să ajutăm copiii aflați în dificultate. Bineînțeles, este vorba despre situațiile în care familia extinsă NU poate avea grijă de acei copii care sunt sănătoși, fiind testați negativ cu COVID – 19. Prin urmare, DGASPC Timiș va interveni DOAR în astfel de situații, la solicitarea părinților și DOAR dacă familia extinsă nu se va putea implica în îngrijirea copiilor.
Mai mult, părinții trebuie să știe că am pregătit spații primitoare și calde pentru acești copii, că avem personal specializat care va avea grijă de ei (instructori de educație, psihologi, asistenți medicali etc.) și că vom depune toate eforturile necesare pentru ca acești copii să aibă parte de cea mai bună îngrijire până când părinții lor se vor însănătoși și familia va putea fi, din nou, reunită.
Întrebări și răspunsuri frecvente pentru persoanele care se adresează DGASPC Timiș
Publicat la: 2020-03-24
Care sunt documentele necesare pentru evaluarea situației socio-economice a persoanelor adulte (dosarului de evaluare / reevalure într-un grad și tip dehandicap)?
Documentele necesare sunt:
- copie după documentele de identitate;
- certificat medical cu referat privind situaţia medicală prezentă de la specialist (în original);
- scrisoare medicală – tip, de la medicul de familie (numai în situaţia primei prezentări la Serviciul de evaluare complexă) - (în original);
- acte medicale în copie: imagistică, de laborator, biletele de externare, tratamente recuperatorii, etc.;
- anchetă socială, de la serviciul social al primăriei de domiciliu (în original);
- documente care atestă statutul social al persoanei (copie):
- cupon de pensie şi decizia de pensionare
- decizie medicală asupra capacităţii de muncă
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat
- adeverinţă conform căreia persoana nu are niciun venit, în cazul persoanelor fără venituri
- copie dupa Certificatul de încadrare în grad de handicap – precedent şi programul individual de reabilitare şi integrare socială.
Care sunt documentele necesare pentru a solicita o nouă evaluare ca urmarea a agravării stării de sănătate?
Documente necesare în vederea reevaluării complexe sunt:
- copie după documentele de identitate;
- certificat medical cu referat privind situaţia medicală prezentă de la specialist (în original);
- scrisoare medicală – tip, de la medicul de familie(în original);
- acte medicale în copie: imagistică, de laborator, biletele de externare, tratamente recuperatorii, etc.;
- anchetă socială - de la serviciul social al primăriei de domiciliu (în original);
- documente care atestă statutul social al persoanei (copie):
- cupon de pensie şi decizia de pensionare
- decizie medicală asupra capacităţii de muncă
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat
- adeverinţă conform căreia persoana nu are niciun venit, în cazul persoanelor fără venituri
- copie dupa Certificatul de încadrare în grad de handicap – precedent şi programul individual de reabilitare şi integrare socială.
Cum pot depune dosarul?
Dosarul complet se poate depune prin:
- e-mail: sec_adulti_timis@dgaspctm.ro
- fax: 0256407066
- poștă/curier la următoarea adresă: Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timis, Piaţa Regina Maria nr.3 cod.300004 Timişoara
Cu cât timp înainte de expirarea certificatului, trebuie să depun dosarul?
Dosarul complet se va depune cu 60 zile înainte de expirarea certificatului.
Cu cât timp înainte de a împlini copilul 18 ani trebuie depus dosarul pentru adulți?
Dosarul complet se va depune cu 60 zile înaintea împlinirea vârstei de 18 ani.
De unde se poate obține cererea tip pentru dosarul de evaluare / reevaluare într-un grad și tip de handicap / scrisoarea medicală – tip, pentru medicul de familie (anexa 5)?
Cererea - tip de evaluare / reevaluare complexă în vederea încadrării într-un grad și tip de handicap și scrisoarea medicală – tip, pentru medicul de familie (anexa 5) poat fi obţinute de pe site-ul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială Timiș ( www.dgaspctm.ro) – secțiunea Formulare – Formulare pentru persoane adulte cu dizabilități - Serviciului Evaluare Complexă a Persoanelor cu Dizabilități.
Unde se depun cererea și dosarul de evaluare/reevaluare în vederea încadrării într-un grad și tip de handicap pentru persoane adulte?
Documentele pot fi depuse astfel:
- în format electronic, la următoarea adresă: sec_adulti_timis@dgaspctm.ro;
- transmise prin poștă/curierat, în plic, recomandată cu confirmare de primire, la adresa Piața Regina Maria nr. 3, Timișoara, jud. Timiș, cod poștal 300004;
În cât timp de la depunerea/transmiterea dosarului primesc programarea?
Serviciul Evaluare Complexă analizează, în termen de 5 zile lucrătoare, dosarul transmis, urmând să vă comunice un răspuns prin poștă/e-mail cu data planificată.
În cât timp de la depunerea dosarului are loc evaluarea?
Evaluarea complexă are loc în maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii.
Cum se realiză evaluarea?
Evaluarea complexă se va realiza prin mijloacele de comunicare alternative cum ar fi: videoconferințe, apel WhatsApp video, telefon.
În cat timp primesc rezultatul în urma evaluării?
După efectuarea evaluării de către Serviciul evaluare complexă, dosarul este transmis Comisiei de evaluare, care soluţionează cazul în termen de 15 zile lucrătoare. Certicatul de încadrare şi programul individual de integrare şi reabilitare socială se comunică prin poştă, cu confirmare de primire.
Care sunt documentele necesare pentru întocmirea dosarului de admitere într-un centru rezidențial pentru persoanele adulte cu dizabilități din subordinea DGASPC Timiș?
Documentele necesare în vederea admiterii într-un centru rezidenţial pentru persoane adulte cu handicap din subordinea DGASPC Timiş sunt următoarele:
- CERERE de admitere în centru, semnată de beneficiar, respectiv reprezentant legal (în situația existenței unei hotărâri judecătorești de punere sub interdicție sau a unei dispoziții de numire tutore / curator) sau aparținător;
- copiile ACTELOR DE IDENTITATE ale persoanei cu handicap şi ale aparţinătorilor de gradul I (soț/ soție, copii/ părinți);
- copiile CERTIFICATELOR, DE CĂSĂTORIE sau DE DECES ale aparţinătorilor de gradul I (soț/ soție, copii/ părinți);
- copia CERTIFICATULUI DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP și copia PROGRAMULUI INDIVIDUAL DE REABILITARE ȘI INTEGRARE SOCIALĂ;
în cazul certificatelor emise în alt județ, se va prezenta și dovada efectuării transferului dosarului în județul Timiș (copia dispoziției de punere în plată în județul Timiș sau copia cuponului care atestă acordarea drepturilor bănești de către D.G.A.S.P.C Timiș);
- copia DECIZIEI DE PENSIONARE şi CUPONULUI DE PENSIE (recent) ale persoanei cu handicap / adeverință conf. căreia persoana cu handicap nu are venit eliberată de Administrația Finanțelor Publice;
- copiile documentelor doveditoare ale SITUAŢIEI LOCATIVE (CF/ contract de închiriere/ contract de vânzare-cumpărare) sau DECLARAȚIE SCRISĂ a persoanei care solicită admiterea conform căreia nu deține imobile în proprietate;
- NOTĂ : În situaţia în care persoana cu handicap este parte a unui contract de întreţinere în valabilitate, sau imobilul ce-l avea în proprietate, este obiectul unei donaţii, dosarul se va păstra în evidenţă fără propunere de admitere, până în momentul în care vor fi clarificate obligaţiile Contractului de întreţinere. Această măsură este necesară deoarece debitorilor le revine faţă de persoana întreţinută obligaţia legală de întreţinere şi îngrijire cu toate cele necesare pe toată durata vieţii în mod echitabil.
- raportul de ANCHETĂ SOCIALĂ (efectuat de primăria de domiciliu) – în original (cu o vechime nu mai mare de 6 luni);
- DOVADA eliberată de serviciul specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reședinţa persoana cu handicap, prin care se atestă că acesteia nu i s-au putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate – în original;
- SCRISOARE MEDICALĂ (medic de familie) – tipizat – în original (cu o vechime nu mai mare de 6 luni);
- INVESTIGAŢII PARACLINICE:
- EXAMEN NEUROPSIHIC (neurolog/ psihiatru) – în original (cu o vechime nu mai mare de 6 luni);
- AVIZ PULMONAR emis de către medicul specialist pneumolog prin care se atestă posibilitatea de a fi integrat în colectivitate (cu o vechime nu mai mare de 6 luni);
- EXAMEN COPROPARAZITOLOGIC (cu o vechime nu mai mare de 6 luni);
- copia CARDULUI DE SĂNĂTATE;
- ANGAJAMENT DE PLATĂ a contribuţiei de întreţinere semnat de către beneficiar (întocmit în 3 exemplare) – în original;
- ANGAJAMENT DE PLATĂ a contribuţiei de întreţinere semnat de către aparținătorul persoanei cu handicap care se angajează la plata contribuției de întreținere pentru persoana care solicită admiterea, în situația în care aceasta nu dispune de venituri (întocmit în 3 exemplare) – în original;
- DECLARAȚIE SCRISĂ a aparținătorului persoanei care solicită admiterea prin care se angajează la plata diferenței de sumă necesară pentru realizarea cuantumului integral al contribuției de întreținere, în situația în care aceasta nu dispune de venituri suficiente decât pentru acoperirea parțială a sumei datorate;
- copia hotărârii judecătorești de punere sub interdicţie sau a dispoziţiei de numire tutore / curator – dacă este cazul.
Unde se depun dosarele de admitere într-un centru rezidențial pentru persoanele adulte cu dizabilități din subordinea DGASPC Timiș?
- în format electronic, la următoarea adresă: sec_adulti_timis@dgaspctm.ro;
- transmise prin poștă / curierat, în plic, recomandată cu confirmare de primire, la adresa Piața Regina Maria nr. 3, Timișoara, jud. Timiș, cod poștal 300004;
De unde se pot obține documentele necesare pentru întocmirea dosarului de admitere într-un centru rezidențial pentru persoanele adulte cu dizabilități din subordinea DGASPC Timiș?
Documentele necesare pentru întocmirea dosarului de admitere într-un centru rezidențial pentru persoanele adulte cu dizabilități din subordinea DGASPC Timiș pot fi obţinute de pe site-ul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Timiș Timiș ( www.dgaspctm.ro) – secțiunea Formulare – Formulare pentru persoane adulte cu dizabilități – Serviciul Management de Caz pentru Persoane Adulte.
Unde trebuie să mă adresez în cazul în care am identificat o situație de risc (abuz, neglijare, violență) pentru o persoană adultă?
În cazul în care ați identificat o situație de risc (abuz, neglijare, violență) pentru o persoană adultă, puteți să formulați o sezizare telefonică/ scrisă către organele de poliție, serviciului social aflat în cadrul primăriei comunei / orașului din localitatea de domiciliu al persoanei în cauză, cât și Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș.
Cum primesc, în condițiile stării de urgență, bieletele de călătorie?
Biletele de călătorie se primesc prin poștă, cu confirmare de primire, la adresa persoanei cu handicap, în baza unei cereri trimise de către persoana cu handicap, însoțită de copie după actul de identitate al persoanei cu handicap, prin poștă cu confirmare de primire la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, str. Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Doresc legitimație gratuită pentru transportul urban de suprafață. Cum procedez?
Pentru a beneficia de legitimația pentru transportul urban gratuit, trebuie să transmiteți cererea la care atașați copie după actul dumneavoastră de identitate și o poză tip legitimație mărimea 20/30 mm, prin poștă, cu confirmare de primire, la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, str. Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Care este modalitatea pentru acordarea cardului european pentru dizabilitate?
Modelul de cerere pentru acordarea cardului european pentru dizabilitate se găsește pe site-ul DGASPC Timiș - www.dgaspctm.ro, la secțiunea Formulare adulți. La cererea completată atașați o fotografie recentă tip buletin. Acestea se transmit cu confirmare de primire prin poștă la sediul DGSPC Timiș, Timișoara, str. Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Cum procedez pentru a beneficia de rovinietă gratuită?
Persoanele cu handicap, precum și însoțitorii sau, după caz, asistenții personali ai acestora, deținători de autoturisme, pot depune cerere însoțită de următoarele documente, în copie: certificatul de încadrare în grad de handicap, actul de identitate al proprietarului mașinii și certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului. Cererea se găsește pe site-ul D.G.A.S.P.C. Timiș www.dgaspctm.ro, la secțiunea Formulare adulți. Aceste documente se transmit prin poștă cu confirmare de primire la sediul D.G.A.S.P.C. Timiș, Timișoara, Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Cum procedez pentru a depune cererea opțiune-acord și ce acte sunt necesare?
Pentru cererea opțiune-acord, vă rugăm să ne transmiteți formularul completat, la care atașați următoarele documente în copie: actul de identitate al persoanei cu handicap, certificatul de încadrare în grad de handicap și ultimul cupon de la Casa de Pensii, prin poștă, cu confirmare de primire, la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Unde și ce acte se depun pentru emiterea voucherului pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces?
Actele necesare în vederea emiterii voucherului se găsesc pe site-ul DGASPC Timiș www.dgaspctm.ro, la secțiunea Formulare adulți, și se transmit prin poștă cu confirmare de primire la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Ce acte sunt necesare pentru achiziționarea unui singur autovehicul și pentru adaptarea unei locuințe conform nevoilor individuale de acces, cu dobândă subvenționată din bugetul de stat?
Actele necesare se găsesc site-ul DGASPC Timiș www.dgaspctm.ro, la secțiunea Formulare adulți, și se transmit prin poștă cu confirmare de primire la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Doresc transferul dosarului administrativ în alt județ. Cum procedez?
Pentru transferul dosarului administrativ, vă rugăm să ne transmiteți cererea dumneavoastră împreună cu copia după actul dumneavoastră de identitate cu noua adresă de domiciliu/reședință, prin poștă cu confirmare de primire la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
Doresc eliberarea unei adeverințe din care să reiese calitatea mea de persoană cu handicap și ce prestații sociale mi se cuvin. Cum procedez?
Pentru eliberarea unei adeverințe, vă rugăm să ne transmiteți cererea dumneavoastră prin poștă cu confirmare de primire la sediul DGASPC Timiș, Timișoara, str. Piața Regina Maria, nr. 3, fax: 0256/407066, sau prin e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro.
La ce număr de telefon pot suna pentru diverse informații legate de drepturile cuvenite persoanelor cu handicap?
Pentru diverse informații legate de drepturile cuvenite persoanelor cu handicap ne puteți contacta la nr. de telefon 0256/490925.
Unde trebuie să mă adresez pentru drepturile bănești restante cuvenite persoanelor cu handicap care nu și-au ridicat drepturile bănești din diverse motive?
Pentru drepturile bănești restante, vă rugăm să vă adresați Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Timiș, Timișoara, str. Florimund de Mercy, nr. 2.
Unde ne putem adresa în legătură cu drepturile bănești cuvenite în urma decesului persoanei cu handicap?
Pentru drepturile bănești restante cuvenite în urma decesului persoanei cu handicap, vă rugăm să vă adresați Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Timiș, Timișoara, str. Florimund de Mercy, nr. 2.
În ce situații se pot solicita servicii de asistență/intervenție în urgență din partea DGASPC Timiș?
Complexul de Servicii pentru Intervenție Specializată în Domeniul Protecției Familiei și a Copilului Timiș - Centrul de Intervenție in Regim de urgență pentru copilul neglijat, exploatat, abuzat, părăsit. «Telefonul Copilului 983!», din cadrul DGASPC Timiș asigură în permanență servicii și se deplasează pentru evaluare și intervenție atunci când evenimentele semnalate întrunesc caracteristicile unei situații de risc pentru copii și familiile lor.
Ce pot să fac dacă suspectez că fostul/a partener/ă, cu care împart tutela copilului prezintă simptomatologie caracteristică unei infecții virale și dorește să preia copilul conform programului stabilit de instanță?
În această situație puteți solicita fostului/a partener/ă să efectueze un control medical și să prezinte un document care să clarifice condiția medicală înainte de preluarea copilului.
Unde pot să cer sprijin dacă mă aflu în perioada de izolare, împreună cu familia, la domiciliu și avem nevoie de resurse (materiale igienico-sanitare, alimente etc.)
Dacă vă aflați în această situație, contactați Primăria/Direcția de Asistență Socială din localitatea de domiciliu.
Unde se depun cererea și dosarul de evaluare/reevaluare în vederea încadrării într-un grad și tip de handicap pentru copii?
Documentele pot fi depuse astfel:
- în format electronic, la următoarea adresă: sec_copii_timis@dgaspctm.ro;
- transmise prin poștă/curierat, în plic, recomandată cu confirmare de primire, la adresa Piața Regina Maria nr. 3, Timișoara, jud. Timiș, cod poștal 300004;
Pentru cât timp se prelungeşte valabilitatea atestatelor de asistent maternal profesionist?
Atestatele de asistent maternal, eliberate de Comisia pentru Protecția Copilului Timiş, a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea de drept, pentru perioada stării de urgenţă (în conformitate cu prevederile art. 39 din anexa nr. 1 a Decretului nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgenţă.
Când va fi organizat un nou curs pentru formarea asistenţilor maternali profesionişti?
Având în vedere instituirea stării de urgență pe teritoriul României, conform Decretului 195/2020 emis de Preşedintele României, se suspendă organizarea cursului de asistenți maternali profesioniști. Vom anunţa, ulterior, o nouă dată pentru demararea unui nou curs de formare a asistenţilor maternali profesionişti.
Numere de telefon la care cetățănii pot contacta DGASPC Timiș:
- 0256-490281, 0256-494030 (sediul principal al instituției, situat în Piața Regina Maria nr. 3)
- 0256-490925 (sediul situat pe strada Franz Liszt nr. 3, unde se află serviciile destinate persoanelor cu dizabilități)
Măsuri de sprijin - Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții
Publicat la: 2020-03-24
Dispoziție metodologică nr.7535/18.03.2020 și recomandări ANDPDCA
Publicat la: 2020-03-23
MĂSURI GENERALE, VALABILE PE TERITORIUL NAȚIONAL, PENTRU PREVENIREA RĂSPÂNDIRII NOULUI TIP DE CORONAVIRUS❗ - Ministerul Afacerilor Interne
Publicat la: 2020-03-18
Decret 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României
Publicat la: 2020-03-17
Comunicat de presă - precizări importante pentru cetățenii județului Timiș
Publicat la: 2020-03-17
În urma emiterii, de către Președintele României, dl. Klaus-Werner Iohannis, a Decretului privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și a publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212/16.III.2020, DGASPC Timiș dorește să aducă următoarele precizări importante pentru cetățenii județului Timiș, referitoare la anumite măsuri cuprinse în acest decret:
- Cererile pentru acordarea beneficiilor și prestațiilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronică.
DGASPC Timiș stabilește dreptul la asistență socială sub formă de beneficii sociale. La DGASPC Timiș pot fi depuse cereri pentru obținerea următoarelor beneficii sociale destinate persoanelor cu dizabilități:
- biletele de călătorie pentru transportul interurban
- legitimațiile gratuite pentru transportul urban de suprafață
- card european de dizabilitate
- vouchere pentru dispozitive asistive
- cererile pentru opțiunile-acord privind angajarea asistentului personal sau pentru obținerea indemnizației lunară
- cererile pentru scutirea de la plata tarifului de utilizare a rețelelor de drumuri naționale (rovinietă)
- cererile pentru a beneficia de credit a cărui dobândă se suportă din bugetul de stat.
Adresele de e-mail la care pot fi transmise aceste cereri sunt: dgaspctm@dgaspctm.ro și dgaspctm@gmail.com. Formularele necesare pentru depunerea acestor cereri pot fi descărcate și de pe pagina web a instituției - http://www.dgaspctm.ro/public/pages/formulare.
- Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență.
Pentru informații suplimentare, cetățenii se pot adresa DGASPC Timiș, doar telefonic, la numerele de telefon:
- 0256-490281, 0256-494030 (sediul principal al instituției, situate în Piața Regina Maria nr. 3)
- 0256-490925 (sediul situat pe strada Franz Liszt nr. 3, unde se află serviciile destinate persoanelor cu dizabilități)
- La adresele de e-mail: dgaspctm@gmail.com, dgaspctm@dgaspctm.ro.
BIROUL COMUNICARE, REGISTRATURĂ, RELAȚII CU PUBLICUL
Răspunsuri corecte
Publicat la: 2020-03-17
Pentru că siguranța și prevenția sunt cele mai importante...
Publicat la: 2020-03-17
Fii informat în siguranță
Publicat la: 2020-03-17
ANPDCA
Publicat la: 2020-03-13
Anunț de interes public
Publicat la: 2020-03-13
Având în vedere:
- Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului și Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, în care este stipulat dreptul la sănătate al persoanelor beneficiare ale sistemului de asistență socială;
- Legea 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă;
- Măsurile de prevenire și limitare a eventualelor îmbolnăviri cu noul coronavirus stabilite de Ministerul Sănătății și de Comitetul pentru Situații de Urgență;
- Măsurile aprobate în cadrul ședinței extraordinare a Celulei de urgență a DGASPC Timiș, din data de 11.03.2020;
- Dispoziția metodologică numărul 6377/ANDPDCA/09.03.2020, emisă de către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții.
La nivelul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului se instituie următoarele măsuri:
- Se interzice accesul persoanelor străine în centrele rezidențiale, până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire a acestei măsuri, după caz.
- Se interzice ieșirea beneficiarilor din centrele rezidențiale, în comunitate (excursii, tabere, vizite etc.), până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire, excepție făcând cazurile bine justificate. Se suspendă participarea angajaților la activitățile recreative, a delegațiilor, întâlnirilor, evenimentelor până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire.
- Va fi sistată, până în data de 31 martie 2020, cu posibilitate de prelungire a acestei măsuri, activitatea centrelor de zi din structura DGASPC Timiș.
- Se suspendă audiențele fizice, până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire. Audiențele vor fi acordate telefonic, conform următorului program: luni-marți între orele 10 – 14, vineri între orele 10 – 12. Persoanele care vor solicita o audiență telefonică, au posibilitatea de a apela DGASPC Timiș la numerele de telefon 0256-490281, 0256-494030. De asemenea, cetățenii au posibilitatea de a ne transmite o petiție scrisă, urmând să le fie comunicat răspunsul în cel mai scurt timp posibil. Pentru corespondență pot fi folosite următoarele coordonate de contact:
- Adresa: DGASPC Timiș, Piața Regina Maria nr. 3, Timișoara, jud. Timiș, cod poștal 300004.
- Fax: 0256-407066
- Adresă de e-mail: dgaspctm@dgaspctm.ro, dgaspctm@gmail.ro.
- Se suspendă accesul publicului în instituție, până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire. Documentele vor fi transmise și primite prin intermediul curier/poștei – recomandată cu confirmare de primire, a poștei electronice sau prin fax.
- Dorim să le reamintim cetățenilor cele două noi adrese de e-mail dedicate, care pot fi folosite de autorități, de persoanele cu dizabilități sau de aparținătorii acestora din județul Timiș, pentru transmiterea, în format electronic, a dosarelor de încadrare în grad de handicap:
- pentru dosare copii cu dizabilități : sec_copii_timis@dgaspctm.ro
- pentru dosare adulți cu dizabilități : sec_adulti_timis@dgaspctm.ro
- Toate certificatele de încadrare în grad de handicap se vor transmite prin poștă, în plic, recomandată cu confirmare de primire.
- Toate opțiunile persoanelor cu dizabilități (cerere pentru obținerea rovinietei, cerere pentru opțiunile-acord pentru asistent personal sau pentru indemnizație lunară, cererile pentru eliberarea cardului european de dizabilitate etc) vor fi transmise, de către cetățeni, prin poștă, cu confirmare de primire.